15 October 2009

ciKgU eJum @ CikGu nUrUl ? bhg 1

cIte-CiTe Ku...
location : bahtera arked


cikgu..cikgu..sy nak jwb dl!!
saya cikgu..saya nk jwb dl..

np aku nk jd cikgu e?
mayb sbb minat..
ke dh x de keje len?
oh no!..keje lm aku ag best dan mencabar..very2 like it..
ke sbb genetik?

ke dh mmg takdir?

aku percaya pe yg berlaku dlm hidup kite ni ialah takdir yg ditentukan olehNYA
setiap yg berlaku pasti de hikmah..
sm la cam mn aku tejebak ke dlm bidang perguruan ni..
ms mule2 dpt tau aku dpt DPLI
mama la org plg gumbire..
aku bese2 je...sbb?
ish..kn dh gtau td..aku sgt suke
keje lm aku 2..

mama ckp...cite2 aku mase kecik dh tercapai!
aku pelik je np mama ckp cam 2..
mcm r mama tau cite2 aku pe kn?
tp mst r mama tau..dh namanye pun mama aku kn...he2
pas mama ckp cam 2..
br aku teringat..


ni kisah masa aku kecik2 dl..

x suke bc sile tutup mata yer..
aku ingat ag..
dr kecik aku suke betol blakon jd cikgu..
org len dok men kawen2..masak2..
*men masak2 x besh..ari2 t dok msk bunga ngan daun je..
tumbok r smp lumat..x suke tau!
*tp klu men cop tiang..men guli..galah panjang..aku suke!
aku dok men cikgu2..


ayah aku cikgu..so
ayah aku wat kelas tuisyen tiap2 mlm..
yg aku plak wat klas tuisyen tiap2 ptg..
ms tu.. aku jd cikgu..kwn2 aku ngan adik2 aku akn jd murid
*mereka bkn sukarela yer..aku pakse2 smp berjaya pujuk..he3

ms 2..buke rekod mengajo ayah aku yg lm2..yg tebal2 tu..
aku akan jdkn buku attandance..
poyo je..
tiap2 ari aku dok mik attandance murid2 aku 2..
diorng tu plak..leh je lyn aku siap angkt2 tgn ag bl nama kena panggil..
yg x dtg siap aku marh2 ag..kiki
*very comel..ops!

white board ayah aku pun bis aku dok lenyek2 ngan marker..
ayah sgt bek..sbbnyer
x penah marh aku biskn marker die..
ag 1 kertas.. sgt untung tau dtg klas tuisyen aku 2..
sbbnyer aku telah mencuri kertas2 ayah aku utk murid aku
seingt aku dl ayah aku de byk giler kertas kosong berline tu
kertas2 tu ayah aku dapat ms jg pekse spm pas dh bis peksekn..
kertas jawapn yg baki x gune byk2 tu ayah aku suke bwk blk..
*x bek tau cikgu msnnani u wat cam 2..hu3..
pensel aku x ingt r.. diorng bwk sndiri kot!

pe yg aku ajo e? aku suke ajo math je..
balik2 pun 1..2..3.. tu je
soknye plak klas bm..
balik2 aku ajo A..B..C.. 2 je r..
tp ok r kn.. dh name pun bdk kecik..he2

tp 2 smue tgl kenangan jer..
pas aku dh pindah umah x lm pas 2
x de r ag cikgu ejum.. ;(

bl ingat2 smule kajadian 2..
x sangka plak akan jd kenyataan..
aku langsung x terpk aku akn jd cikgu..insyaallah..
teringat r plak kat murid2 aku 2.
ane la diorng smue e.
dh lost kontek smunye..
hrp2 r diorng smue brjaya dan
telah mengaplikasikan segala ilmu yg cikgu beri tu yer..
*hak3..ejum ko ilang ingatan ke pe..ayat hampeh je..

k r.. penat r taip
t bile2 aku smbg ag e....
chaw!!

THE MORAL OF THIS STORY:

adik2..kiter mst la blajo bersungguh tuk mencapai cite-cite kite k..
jgn sesekali menghampakan ati ayah n mak kite..sesungguhnye
mereka dh byk berkorban tuk membesarkn kite..
ALL THE BEST!!!



0 comments:

Post a Comment